Минималната работна заплата ще стане 560 лв. от 1 януари 2019 г. Размерът й ще се повиши с 9,8% в сравнение с настоящата година, реши правителството.
Увеличаването на размера на минималната работна заплата отразява заявения приоритет на правителството за устойчиво повишаване на стандарта на живот.
Нарастването ще допринесе за повишаване на мотивацията за търсене на работа на най-нискодоходната група от работната сила, както и за запазване на жизненото равнище и намаляване на риска от бедност сред работещите.
За повишаването на минималната работна заплата способстват икономическото развитие, устойчивите темпове на ръст на БВП през последните години, увеличаване броя на заетите и отчетеното повишаване на средната работна заплата за страната.
От 1 януари 2019 г. минималната работна часова заплата ще бъде 3,37 лв.
Последните от Марин Маринов
- „Борисов още дължи левче от горивата, а вече обещава 40 цента. Калкулаторът пак не е съгласен“
- Радев срещу „куриера“ Петков: днес защитава това, за което го атакува за Северна Македония
- „Автомагистрали“ на кадрови завой: шефовете се сменят, а конкурсът остава на хоризонта
- Бързите кредити с нов таван: колко ще платите и къде остава рискът за потребителя
- Банковите такси под лупа: КЗП проверява банките, но кой проверява самия контрол?